Sur tant invaderar tåg

Äsh jisses.
Jag skulle ta tåget och sätter mig ner för att avnjuta (går de?) en 10 minuters lång tåg resa.
De går några minuter och tillslut händer de som alltid händer ungifär när de här minuterna har gått.
En kvinna, eller man kommer min.
-nya påstigna halv visskas de och jag börjar leta effter min biljet.

Och då, då händer de. Sur tanten som kollar biljetterna ser att jag letar & letar effter min biljet (ja jag hade en, men pg.a hål i min ficka så var den inte där jag ville att den skulle vara) då ställer hon sig framför mig. Jag blir synad av en minst sagt lässkig blick. och jag ser hur ett leende plötsligt förvandlas till ett hånleende : nu ska jag få sätta dit den jävlen för att hon åker utan att betala för sig.
Jag inser vad som kan hända och får upp billjetten snabbt som tusan.
Hålet verkar vara borta, var de du där uppe?

Jisses jag säger då de. Är du för arg för att jobba som tåg värd? ja sök då ett annat jobb. Eller sluta tracka mig med blickar.
Jag blir ju rädd.

Nu sängen
// M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0