Nostalgi spya

Förlåt för mitt lite sega& frånvarande bloggande de senaste dagarna.
Min data var paj. är kanske fortfarande men de ska fixas. Snarast.


Häromdagen gick jag förbi de gammla huset där jag brukade gå på kör för några år sedan.
Jag tittade in i fönstret där vi hafft våra lektioner och såg att lampan lös. De var samma tid och dag som jag brukade vara där för några år sedan.
Jag slogs över att de kanske fortfarnde var så. Att folk gick dit och sjöng vid den här tiden.
Jag ville spy.
Hur kan de?
Jag minns allt. Läraren, männsikorna som visserligen var snälla några av dem. Men sen tänkte jag tillbaka och jag var glad att tiden gått och att jag är där jag är nu. Utan kören. Utan någon jobbig kör ledare.
Om jag ska vara ärlig var de nog henne som fick mig att inte vilja gå dit.
Men jag gick dit. hela tiden skulle hon vara den som bossade och sången verkade inte vara så viktig längre.
De var mer viktigt vem man var och vem som kände vem.
Jag ville bara sjunga.
Undrar vad de andra ville.
Tillslut slutade jag och de var bara en tidsfråga mest hela tiden.

// M

Kommentarer
Postat av: Egoina

du kanske kan sjunga någon annanstans? :)

2007-11-15 @ 22:48:22
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0