Kakor = En slags kärlek

Häromveckan bakade jag och min kusin himmelskt goda muffins och eftersom jag är besatt av kakor skriver jag ner receptet. Ja, det är sant! Kakor ger mig minst sagt stor lycka. Vissa älskar godis eller chips eller vadsomhelst men för mig är det kakor i nästan alla former.

Morotsmuffins med valnötter &
Philadelphiaostglasyr

image14
 
6 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk malen kanel
1/2 tsk salt
200 g rumstempererat osaltat smör
1 dl brun farin
2 dl strösocker
2 dl mjölk
2 ägg
2 stora finrivna morötter
2 1/2 dl hackade valnötter

Glasyr:
100 g Philadelphiaost
4 msk osaltat smör
350 g florsocker
1 tsk pressad citronsaft

// L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0